Deneyimli teknik direktör Yılmaz Vural, FIFA Dünya Kupası’nda yaşanan hüsranı Yeni Asır Gazetesi’ne değerlendirdi.
Teknik Direktör Yılmaz Vural:”Herkes Montella’yı hedef gösteriyor ama sorun sistemde” diyen deneyimli teknik adam, “Okul çağında 21 milyon çocuğumuz var. Ama Süper Lig’de 10+4 yabancı kuralı uyguluyoruz. Bu, her takımda 1 yerli oyuncu oynayacak demek. Süper Lig’de kalifiye kabataslak olarak 18 tane Türk oyuncumuz var anlamına geliyor. Almanya’dan yetişen futbolcular olmasa milli takım çıkaramayız” “Altyapıya önem vermiyoruz” “Galatasaray’ın, Fenerbahçe’nin, Beşiktaş’ın özkaynak için 1’er halı sahası var. Geçenlerde davet üzerine Paris Saint-Germain tesislerine gittim. Sadece altyapı için 26 sahaları mevcut. Bu durum her şeyi açıklıyor Bir de bu çöküşün diğer boyutları var. 700 tane kalifiye lisanslı teknik direktörümüz var. Ama milli takımımızı bir İtalyan yönetiyor. Bu, Türk hocalara ‘Siz çöpsünüz’ demektir. Sadece sahaya bakmayacaksınız. Sorunlar hep saha dışında. Honduras’tan hakem var Dünya Kupası’nda, bizden yok. İşin teknik-taktik tarafına gelecek olursak, Paraguay ve Avustralya maçlarında kapalı savunmaya karşı oynadık, delemedik. Bunu açmak için bir sürü set var, bu işin teorisi var. Ama bizde çalışılmış bir hücum yok. Bu sistem böyle giderse Türkiye hep geride kalacak. Kendi verimizi üretmek, bulmak zorundayız. Yurtdışından sen hep eski veri alırsın, kimse sana yeni bilgiyi vermez gelişmen için. Kendi verin de kalifiye antrenörlerle, spor bilimcilerle ve bu verileri sahada deneyecek yerli antrenörlere güvenecek yöneticilerle olur” “Oyuncular, istediklerini yapmayan hocanın ipini çekiyor. Hocaların hiçbir gücü yok. Teknik adam disiplinli ortam yaratmak isterse futbolcunun konforunu bozarsın. Oyunculara ödeme yapmıyorsun çünkü. Ödeme sistemi yanlış. Kadro statü gereği 28 kişiden 21’e düşüyor. 7 oyuncun bir kuruş almıyor. Kadroya giremiyor diye adam yerine koymuyorsun. O 7 kişi de hocaya bileniyor. Sorunlar ortada, önce bunları kaldır. Sen de İngiltere, Almanya gibi ol önce, sonra oyuncular başarısız de” “Türkiye hala futbolun çok önemli bir sosyal olgu olduğunun farkında değil” “Hepimiz çok üzüldük. Gencinden yaşlısına kadar kahrolduk. Hepimizin psikolojisi olumsuz etkilendi. Spor, toplum psikolojisini etkileyen bir unsurdur. Biz duygu ve kalbiyle yaşayan bir ülkeyiz. O yüzden yerli teknik adamların önünü açmalıyız. Yıllardır söylüyorum. Dünyanın en önemli akademilerinden Köln Spor Akademisi’nden antrenörlük lisansı alan tek Türk hocayım. Hala ikinci bir Türk çıkmadı. Ama 3 büyüklerde oynamadım diye yıllarca ikinci plana atıldık. Halkın verdiği değeri yıllarca federasyon vermedi. Türkiye’nin her yerine üniversiteye söyleşiye gidiyorum. Geçen saydım, 150 üniversiteye gidip, öğrencilere dokunmuşum. Türk futbol tarihinde 870 maçla, en çok karşılaşmaya çıkan ikinci teknik adamım. Ve daha bir sürü başarı. Kamuoyunun takdirine bırakıyorum” “100 bin nüfuslu Faroe Adaları bizi 3-1 yeniyor, ülkenin 80 bin keçisi var. 180 bin nüfuslü Curaçao Dünya Kupası’na katılıyor. Çocuklar dönecekler geriye, onlara demediğimiz kalmayacak, hoca değişecek. Kim giderse gitsin, başta sistem yanlış. Bütün bunları tartışmıyoruz, adresi değiştiriyoruz. Sahadakiler zavallı. Bu çocukların gelişimi için ne yapıldı?” Dedi.
Kerim Küçük.